Gever'de Binevş Kadın Dayanışma Merkezi açıldı 2026-06-24 17:21:21   COLEMÊRG -  Gever'de kadınların kitlesel katılımıyla Binevş Kadın Dayanışma Merkezi açıldı. Açılışta konuşan Eşbaşkan Şadiye Kırmızıgül, kadınların sosyal, kültürel ve hukuki alanlarda güçlendirilmesi için dayanışmayı büyüteceklerini söyledi.   Colemêrg’in Gever (Yüksekova) Belediyesi bünyesinde kurulan Binevş Kadın Dayanışma Merkezi, kadınların kitlesel katılımıyla açıldı. Güngör Mahallesi’nde açılan Binevş Kadın Dayanışma Merkezi’nin açılışına çok sayıda kadın katıldı. Açılışta konuşan Gever Belediye Eşbaşkanı Şadiye Kırmızıgül, merkezin kadın dayanışmasını büyütme amacıyla kurulduğunu belirtti.   Gever’in “kadın kentleri” projesi kapsamında seçilen belediyelerden biri olduğunu hatırlatan Şadiye Kırmızıgül, “Kadınların birbirini savunması gerekiyor. Böyle güzel bir kentte böyle bir merkeze ihtiyaç vardı. Kadınların sosyal, kültürel ve hukuki alanlarda güçlendirilmesi gerekiyor. Bu merkez, kadınların bir araya gelerek dayanışmalarını büyütecekleri, sorunlarına birlikte çözüm üretecekleri ve çeşitli çalışmalar yürütecekleri bir alan olacak” dedi.   Konuşmaların ardından merkez, “Jin, jiyan, azadî, azad bike Rêbertî” sloganıyla açıldı.   Açılış, kadınların çektiği halaylarla sona erdi.