Serhad kentleri 'Özgürlük Mitingi' için yola çıktı

  • 15:52 27 Haziran 2026
  • Güncel
HABER MERKEZİ - Serhad kentleri, Wan'da saat 17.00'da başlayacak "Özgürlük Mitingi"ne katılmak için yola çıktı. 
 
Wan'da Kürt Halk Önderi Abdullah Öcalan'ın fiziki özgürlüğü talebiyle “Özgür Önderlikle Demokratik Topluma” şiarıyla saat 17.00’da miting gerçekleştirilecek. Newroz Alanı'nda gerçekleştirilecek mitinge katılım için binlerce yurttaş Serhad’ın Erzirom, Mûş, Îdir, Agirî ve Colemêrg kentlerinden yola çıktı. 
 
Erzirom
 
Erzirom'un Qereyazi (Karayazı), Xoresan (Horasan), Tatos (Tekman) ilçeleri olmak üzere birçok noktadan araçlar Wan'a doğru hareket etti.
 
Mûş
 
Mûş merkez, Kop (Bulanık), Milazgir (Malazgirt) ve Gimgim (Varto) olmak üzere çok sayıda yurttaş mitinge katılmak üzere yola çıktı.
 
Agirî
 
Agirî’de halk ve demokratik kitle örgütü temsilcileri bir araya gelerek yola çıktı. Halkların Eşitlik ve Demokrasi Partisi (DEM Parti) Agirî İl Örgütü binası önünde toplanan çok sayıda kişi, erbaneler ve şarkılar eşliğinde büyük bir coşkuyla Wan’a hareket etti. Kentin tüm ilçelerinden de halk araçlarla Wan’a doğru yola çıktı. 
 
Îdir
 
Îdir’de de çok sayıda yurttaş, sabahın erken saatlerinde Îdir Otogarı’nda buluşarak otobüslerle coşkulu bir şekilde Wan’a doğru yola çıktı.
 
Colemêrg 
 
Colemêrg’den de mitinge katılmak üzere yola çıkan 7’den 70’e herkes, Elbak (Başkale) girişinde halay çekti.
 
Ulusal kıyafetleriyle katılan genç ve kadınlar seslendirdikleri kilamlarla halay çekti. Çevredeki yurttaşlar da halaya katıldı. Ardından kitle Wan merkeze geçmek için yeniden yola çıktı.