Xwarik'te JES nöbeti 52'nci gününde
- 17:45 23 Haziran 2026
- Ekoloji
MÛŞ - Gimgim'in Xwarik köyünde süren JES nöbeti 522inci gününde de devam etti. Nöbeti Şexpir ve Gakir köyleri devraldı.
Mûş'un Gimgim (Varto) ilçesine bağlı Xwarik köyünde, Amerika merkezli IGNIS H2 Enerji Üretim A.Ş., tarafından planlanan Jeotermal Enerji Santraline (JES) karşı, Gimgim Ekoloji Platformu Gençlik Meclisi'nin başlattığı nöbet eylemi devam ediyor.
52'nci gününe giren nöbette çadırlara "Ev erd mirasa kal û bavan ê emanetê nifşên pêşe rojê ye. Em JES naxwazin", "No hard mîrase kal û bavikan o. Bavoke demê ameyoxî. JES newazenime", "Bu topraklar bize miras, geleceğe emanet. JES istemiyoruz" pankartı asıldı.
Dayanışma ziyaretleri ile devam eden nöbeti, Şexpir ve Gakir köyü sakinleri devraldı.







